Piața rezidențială este în scădere, dar sunt oameni care fac bani în continuare în acest segment.

VEȘTILE PROASTE:

Iată 3 statistici care ne arată că piața rezidențială a intrat într-un nou trend descendent.

  • 26% a scăzut construcția de case noi în primul semestru al 2023 față de 2022. Sursa: ZF
  • 24% mai puține autorizații de construire pentru locuințe emise în primele 5 luni față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • S-au cumpărat cu 22% mai puține apartamente în primul semestru din acest an față de aceeași perioadă a anului trecut. Potrivit datelor de la Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) analizate de Economica.net.

VEȘTILE BUNE

În primele trei luni din acest an au fost înregistrate peste 870.000 de nopți de cazare prin intermediul platformelor online Airbnb și Booking, creștere de 60% față de aceeași perioadă a anului 2019, potrivit datelor Eurostat.

Așadar, închirierile pe termen scurt au crescut și multe dintre acestea sunt reprezentate de investitori care au cumpărat apartamente în acest scop.

Între timp, datele Eurostat arată o creștere ușoară a prețurilor pentru închirierea apartamentelor și caselor. Pe piața din România, chiriile au crescut în medie cu 8,16% in Trimestrul 1 comparativ cu perioada similara a anului 2022.

Anul trecut, România a avut cel mai mare procent de persoane care locuiesc în chirie din ultimii 13 ani

Potrivit datelor Eurostat. 5,2% din populația României stătea în chirie în 2022, comparativ cu valoarea minimă de 2,4% înregistrată în 2010, primul an pentru care avem astfel de date de la biroul de statistici al UE. Aflăm din articolul Panorama.

O ultimă tendință pozitivă pentru Dezvoltatorii Imobiliari este că se fac în continuare tranzacții imobiliare, doar că este pentru prima dată când sunt mai multe tranzacții pentru a doua casă (investiție) 52% vs tranzacții pentru achiziția unei prime case. sursa

Așadar, există un segment în piața imobiliară care crește: chiriile (pe termen scurt și lung).

Dezvoltatorii imobiliari ar putea profita și să-și adapteze oferta pentru acest segment de piața, oferind ansambluri care să răspundă acestei tendințe.

Vestea proastă pentru dezvoltatorii imobiliari este că agențiile imobiliare fac tot mai multă reclamă și promovează proprietăți în străinătate. Acestea atacă exact segmentul de piață cel mai activ în piața rezidențială actuală.

Dacă ești Dezvoltator Imobiliar și vrei să-ți promovezi ansamblul o poți face chiar și GRATUIT. Vezi aici detalii: https://faraagentie.ro/promovare-dezvoltator.php